בג"ץ דחה את הבקשה לדיון נוסף בהריסת בית המחבל שרצח את עמית בן יגאל הי"ד

    ישראל רובין No Comments on בג"ץ דחה את הבקשה לדיון נוסף בהריסת בית המחבל שרצח את עמית בן יגאל הי"ד

    בג"ץ דחה את הבקשה לקיים דיון נוסף בהחלטה שלא להרוס את בית המחבל שרצח את סמ"ר עמית בן יגאל הי"ד. תנועת 'אם תרצו': "אות קלון למערכת המשפט"

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, דחתה היום (חמישי) בקשה לדיון נוסף בפסק הדין שבו התקבלה בדעת רוב (השופטים מ' מזוז ו-ג' קרא נגד דעתה החולקת של השופטת י' וילנר) עתירה נגד הריסת ביתו של המפגע המואשם בגרימת מותו של סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל. 

    הנשיאה קבעה כי ההלכה בנוגע להריסת בתי מחבלים לא השתנתה, וכי אף שבהחלט ייתכן כי ניתן וראוי היה להגיע לתוצאה שונה בנוגע להריסת בית המגורים של המפגע, טעות ביישום של הלכה קיימת אינה מקימה עילה לדיון נוסף. זאת, משום שדיון נוסף אינו ערעור נוסף ותנאי לקיומו על פי חוק בתי המשפט הוא כי נפסקה הלכה חדשה.

    הנשיאה הדגישה בהחלטתה כי ההלכה בענייננו "הייתה ונותרה כי מודעותם או מעורבותם של בני משפחה במעשי המפגע – הגם שהיא נושאת משקל במכלול השיקולים שעל המפקד לשקול בבואו להפעיל את הסמכות המסורה לו בתקנה 119 – אינה מהווה בשום אופן שיקול המכריע את הכף". 

    בסיכום ההחלטה הוסיפה הנשיאה וציינה – "הלב דואב על אובדן חייו של סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל ועל השבר הגדול שנבקע בחיי בני משפחתו ויקיריו שלעולם לא יתקון. ליבי עימם". עם זאת, מן הטעמים המשפטיים שפורטו בהחלטה, נפסק כי אין זה המקרה לקיים דיון נוסף.

    בתנועת "אם תרצו" הגיבו להחלטה ותקפו אותה בחריפות: "משיכת הזמן של הנשיאה חיות במתן החלטה בנוגע לדיון חוזר בנושא הריסת בית המחבל היא אצבע בעין למלחמה בטרור של ממשלת ישראל. רציחתם של לא מעט אזרחי ישראל כולל זו של לוחם גולני עמית בן יגאל הי"ד הייתה יכולה להימנע לו שופטי בג"ץ לא היו פוסקים לטובת משפחות המחבלים ובכך פוגעים שוב ושוב בהרתעה הישראלית ומונעים ממערכת הביטחון להרוס בתי מחבלים. נשיאת בית המשפט העליון מוכיחה שוב עד כמה היא מנותקת. פסיקה זו היא אות קלון למערכת המשפט".



    0 תגובות